top of page
  • תמונת הסופר/תקאר ביי

מכירת רכבים לפירוק – טיפים חשובים לפני מכירה

אם גם הרכב שלכם עבר תאונה קשה, עלה על הכביש כשגולדה מאיר הייתה בשלטון או סתם נראה כאילו הוא מתחנן ללכת לעולם שכולו פירוק וטוב, הגעתם למקום הנכון. קנייה ומכירת רכבים לפירוק היא תעשייה יוצאת דופן ממספר בחינות ועם שורה תחתונה ברורה במיוחד – כדי לא לצאת בהפסד, כדאי מאוד לדעת מספר דברים. אז הנה הם חמשת הטיפים החשובים ביותר לפני מכירת רכבכם לטובת "גרט" (גריטת המכונית).

מכירת רכב לפירוק
מכירת רכבים לפירוק

טיפ מספר 1 – לבדוק היטב למי אתם מוכרים

שוק מכירת רכבים לפירוק מורכב מכמה חברות רציניות ואמינות, לצד כמה אחרות שמנצלות היעדר פיקוח אמיתי והופכות את השוק לג'ונגל של ממש. במקרה של מכירת רכב לפירוק, יש לכם הרבה מה להפסיד. נוכלים עלולים "להחיות" את הרכב שלכם, לצבור קנסות ודו"חות ולהפוך את החיים שלכם למסובכים במיוחד. קראו על החברה המדוברת, התרשמו ממנה, חפשו המלצות ממכרים ואם משהו מריח לכם לא טוב, ותרו בנימוס.


טיפ מספר 2 – לתעד

לפעמים האינטואיציה היא האויב מספר 1. אז גם אם החבר'ה נראים לכם ישרים כמו סרגל, אל תוותרו על מסמכים רשמיים המעידים על מהות המכירה, המועד, המחיר שניתן לכם וכדומה. ולא, אל תתפתו ל"הנחות" (כלומר, תשלום גבוה יותר בעבור הרכב שלכם) תמורת היעדר עדויות כתובות.


טיפ מספר 3 – הצעות מחיר

הגיוני ומקובל שבדיוק כמו בכל משא ומתן, האינטרסים הכספיים מנוגדים. לכם הרצון לקבל כמה שיותר, לצד הקונה השאיפה לרכוש בכמה שפחות. זה עדיין לא אומר שאפשר לעבוד עליכם. למרות שאין מחירונים מוגדרים לעניין, שכן מזדה 2002 אחרי תאונה קשה לא תיתן לכם אותו סכום כמו מזדה זהה שהלך לה הגיר. ולכן, מומלץ בחום לעשות סקר מחירים קצר ולהתעקש על סדר גודל של הצעת מחיר כבר בשיחת הטלפון המקדימה. חברה רצינית לא תנסה להתחמק מכך. דעו כי מחיר ממוצע של רכב לפירוק עומד על סביב 1,500 ₪.


טיפ מספר 4 – תכנית גריטת רכבים של משרד התחבורה

אם רכבכם בן 20 שנה ויותר, בעל רישיון רכב בתוקף ובמצב נסיעה, משרד התחבורה חסך לכם את ההתעסקות וכאב הראש שבמכירת הרכב לחברת פרטית. בררו היכן מגרש הגריטה הקרוב למקום מגוריכם, כי משם תצאו עם לא-פחות מ-3,000 ₪, סכום שאף חברה פרטית לא תשלם לכם. מספר ימים לפני הגעתכם למשרד, גשו למשרדי הרישוי ובטלו את רישיון הרכב תחת הסיבה "גריטה". בלי צעד זה לא תוכלו לבצע את ההליך.


טיפ מספר 5 – פירוק או ברזל?

על פניו, מה קורה עם רכבכם לאחר המכירה לא אמור לעניין אתכם יתר על המידה. ובכל זאת, כדאי לדעת שחלק מהרכבים מפורקים לצורך שימוש בחלפים התקינים וחלק מפורקים לטובת ערך הברזל הקיים בשלדה ובחלקים אחרים. הנה, החכמתם.

מכירת רכבים לפירוק – נפרדים ומרוויחים


bottom of page